keskiviikko 6. huhtikuuta 2011

Juttuja meistä: esittely itsestäni

Olen siis Jaana, vm -84, syntynyt ja ikänsä asunut  Toholammilla. Harrastan hevosia, paimensukuisia suomenlapinkoiria, käsitöitä ja monipuolista liikuntaa (hiihto, juoksu, kahvakuula, lenkkeily). Olen kirjoittanut ylioppilaaksi 2003 ja valmistunut matkailun ohjelmapalveluiden tuottajaksi 2007. Olen työskennellyt kaupanalalla 2004-2011. Musiikkimaku on melko laaja -80 luvun rockista iskelmään, a capellasta heviin :) Suosikkibändejä on Club for Five, Flute of Shame, Mötley Crue, Poisonblack, Mokoma, Pink...

Minulla on ollu onnea, että olen saanut alotella hevostelua (tai pitäskö sanoa ponistelua) omalla pihalla oman ponin kans. Hevostelun olen aloittanu 6-vuotiaana isosiskoni jalan jäljissä. Vuonna 1990 meille tuli shettistamma Princes (Senttu, Seppo, Sepanteri...), jonka kaveriksi Johanna sai lv-tamma Mimmin (Golden Shadow). Pienen ihmisen mielestä Mimmi oli jättiläinen, musta, kiltti mutta erittäin vauhdikas tapaus. Itse hevosta en muista kuin kuvista. Mimmi kuoli parin vuoden kuluttua ähkyyn. Senttu astutettiin she-ori Rimolla ja varsoi terveen hiilenharmaan orivarsan 2.5.1994. Ponien kans touhuttiin paljon, ajettiin ja ratsastettiin.

Hevosiin siirryin kasvettua poneille isoksi. Ensimmäisiä kertoja hevosen selässä taisi olla Kiviojan tallilla Kannuksessa leireillä. Enimmäkseen ratsastelin tuttujen ravihevosilla, hiiteillä mukana sekä vain pelloilla omassa rauhassa. Ensimmäinen talli missä olen käynyt hoitamassa ravihevosia oli vasta nyt aikuisiällä. Ajoin myös jonkin verran hevosia. Sieltä tallilta mieleeni jäi 3v lv-tamma Raisa. Siinä oli hevonen mun makuun, herkkä, kiltti, mun mussukka <3 Tämän hevosen haluaisin nähdä vielä joku päivä omassa tallissani hienon ravi- ja siitosuran jälkeen ;)

Omat hevoset:

2003-2007 lv-ruuna Atas Chinook "Atte"
02/2007-08/2007 sh-tamma Hesitär "Essi"
03/2009-> sh-tamma Tarun Taika "Taru"

ylläpidossa:
Atte, lv-tamma Ramida, lv-tamma Perhosta nimi hukassa, sh-tamma Siro-Ilo "Ilona"

2 kommenttia:

  1. siis voi ei!! Ramida on ollu sulla ylläpidossa! :D se oli mun kämppiksen passi ku oltiin koulussa... :)

    VastaaPoista
  2. vähän myöhässä vastaus, mutta kuiteski...juups Ramida tuli ensin tuohon naapuriin Kaijalle ja sit se siirty mulle :)

    VastaaPoista