sunnuntai 22. maaliskuuta 2009

Yhteensattumaa...

Olen koko talven etsinyt uutta hevosta korkealla rimalla Vertaillen hevosia Fiilukseen ja karttaen samalla ongelmahevosia/hevosongelmia... Sen olin kuitenkin päättänyt että melko valmiin/selväpäisen projektin hankkisin seuraavaksi...en mitään entistä ravihevosta..
Ilmoituskin oli netissä ja monenlaisia tarjouksia tuli. Pari hevosta sitten kiinnosti todella paljon ja yhtä niistä kerkesin käydä kokeilemassakin ennen kuin Hanna tarjosi minulle Tarua. Olin tilannut Torpan Ratsastajien seuratakin ja kyselin Hannalta tilinumeroa mihin voisin takkini maksaa. Samassa viestissä Hanna kysyi, olenko huomannut, että heillä on Taru myynnissä. Olin ilmoituksen netissä huomannut, mutta en sen koommin sitä muistanut (eikä aluksi kiinnostanutkaan).
Hanna käski kokeilemaan, enhän siinä mitään menettäisi. Niinpä sovittiin päivä ja kävin katsomassa valmennusta, jossa Tarulla meni sen hoitaja. Hienosti tamma liikkui eikä pelottavista nurkista ollut tietoakaan Kiinnostuin heti tammasta ja sovittiin uusi päivä jolloin saisin kokeilla Tarua itsekin. Hanna piti minulle sitten yksityistunnin ja mentiin kaikki askellajit läpi sekä väistöjä kokorataleikkaa. Yllättävän hyvin Taru minullakin liikkui, ottaen huomioon sen, että olen ollut viime syyskuun jälkeen vain 5-10 kertaa hevosen selässä...maastossa...ravihevosella...
Päästiin hinnasta sovintoon ja sain luvan käydä Tarulla tunneilla ennen sen siirtoa Lampille. Tamman siirto venyi, koska odotti Kikko-varsan myyntiä ja lähtöä Etelä-SUomeen uuteen kotiin. Nyt Taru on kuitenkin muuttamassa Lampille pysyvästi ensi sunnuntaina...Enkä malta odottaa yhteisiä taipaleita metsäautoteillä, valmennuksia sekä opettelua ja totuttelua uudelleen kärryjen eteen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti